Uçak yeni çağın semboludur diye ilan ediyor Le Corbusier, ilk baskısı The Studio tarafından 1935 yılında yapılan bu kitabın giriş bölumunde. Yeni bir modern bilinç hâli. Yeni bir plastik vizyon. Yeni bir estetik. Modernizmin usta mimarı tarafından yeni makine medeniyetinin keyifli ve uretken etkisinin sevinç nidalarıyla yazılan bu kitap iki temayı inceliyor. İlk olarak, bizzat uçakların katıksız guzelliğini, parça ve malzemelerinin fonksiyonel planlamasını kutluyor. Kanat genişliği ve pervaneler, motor iskeleti ve kanatçıklar havacıların ulvi nitelikleriyle kontrast oluşturuyor: Havada ruzgârla bir kere suzulunce, kalkışlarının hayretinden bayram ediyorlar. İkinci olarak havadan göruntulerin keşfi geliyor. Algılarımıza eklenmiş yeni bir fonksiyon, yeni bir ölçum standardı, yeni bir algılama temeli olarak kuş bakışı. Bilinçsiz bir ironiyle Le Corbusier, uçağın şehri suçladığını haber veriyor: Şehirler sefaletlerinden kurtarılmalı; ne pahasına olursa olsun. Her köşesi yıkılmalı ve yeni şehirler inşa edilmeli. Metnin hukmeden enerjisi, bizzat Le Corbusier tarafından seçilen ve yerleştirilen dinamik göruntu yelpazesiyle birleştirilmiş. Bir uçak gemisinin dramatik göruntusu, Ve Neptun denizden yukseliyor, tuhaf şeritlerle donatılmış, Mars'ın silahları. ismini taşıyor. Sonuç; havacılığın erken döneminin coşkusu ve uçağın, mimariye getirdiği yeni vizyon.