Kur'an-ı Kerim'de 'mirac' özlü bir şekilde geçmektedir. Allah Teâlâ, Hazreti Peygamber'in (sav) Cebrail'le görüşmesini anlatmakta ve şöyle buyurmaktadır: Battığı zaman yıldıza andolsun ki arkadaşınız (Muhammed)sapmadı ve batıla inanmadı. O, arzusuna göre de konuşmaz.O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir. Çünkü onugüçlü kuvvetli biri (Cebrail) öğretti. Ve üstün yaratılışlı (melek), doğruldu: Kendisi en yüksek ufukta iken. Sonra (Muhammed'e) yaklaştı, (yere doğru) sarktı. O kadar ki (birleştirilmiş) iki yay arası kadar, hatta daha da yakın oldu. Bunun üzerine Allah, kuluna vahyini bildirdi. (Gözleriyle) gördüğünü kalbi yalanlamadı. O'nun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız? (53/en-Necm/1-12)Rivayetler ve hadisler de söz konusu yolculuğu, bu gecedeHazreti Resul-u Azam'ın (sav) görmüş olduğu ilginçliklerison derece ayrıntılı ve geniş bir şekilde aktarmışlardır.Mirac kıssası sadece Doğu'da ele alınmamıştır. Bundandaha da önemlisi, ortaçağ Hıristiyan edebiyatındaki etkisidir. Bununla Mirac'ın Dante Alighieri'nin 'İlahi Komedya'daki etkisini vurgulamaktayız. Bunu ilk ortaya çıkaran şahıs, Mirac ve İlahi Komedya adlı eserinde oryantalist Asin Palacios'dur. Doğaldır ki, Dante'nin takipçileri ve hayranları için bu İslamî kıssanın, Dante'nin ortaçağda Hıristiyan kültüründe imgesel şiirin temsilcisi sayılan bu kitabına kaynaklık ettiğini ve onun örnekalındığını kabul etmek zordur. Ancak Asin Palacios, getirdiği bilimsel kanıtlarla hasımlarına karşı nazariyesini kanıtlamıştır.ErRisale adlı eserin yazarı Abdülkerim el-Kuşeyrî'nin bu değerli eserini ilk olarak yayınlarken, Ebû'l-Kasım Arif'in Ebu Yezid elBistami'nin Miracı adlı risalesini de ekte ele alıyoruz.